MEMUAT

Taip untuk mencari

BTR Babyla membuat laporan polis ?

Mr Luck
Kongsi
BTR Babyla membuat laporan polis ?

Pemain PUBG Mobile profesional Indonesia, BTR Babyla telah mengambil tindakan tegas terhadap netizen yang telah menularkan dan memburukkannya di media sosial baru-baru ini. BTR Babyla atau nama sebenarnya Nabila Rahmarizarti Maharani yang berumur 22 tahun dan merupakan salah satu anggota pasukan Belletron Ace telah dilihat berada di Polda Metro Jaya untuk melaporkan perkara itu.

Babyla yang ditemani oleh ketua IESPA, Ibnu Riza telah menguruskan perkara itu dengan pihak berkuasa dan berharap perkara itu akan menjadi pengajaran terhadap netizen yang suka memburukkan pemain atlet di media sosial sesuka hati.

BTR Babyla Polda
Credit : Instagram BabyLa

Perkara ini bukanlah perkara yang baharu terjadi tetapi disebabkan ia terus berlarutan, Babylaa yang tidak dapat menahan dengan tomahan yang dilontar oleh netizen terhadapnya terus membawa perkara itu ke pihak berkuasa. 

Menurut Babyla, kehidupan hariannya bukanlah masalah netizen dan itu merupakan perkara peribadi yang tidak memerlukan campur tangan oleh orang lain. Babyla yang tidak dapat menahan perkara itu terus berlarutan terus mengambil tindakan.

“Sebenarnya yang aku laporin ini masalah yang sering terjadi di lingkungan entertainment. Aku ngelaporan kayak gini karena menurutku omongan netizen ini udah di luar batasan dan enggak bisa aku terima cuma-cuma. Mereka harus tahu dampak dari tingkah yang mereka lakukan di media sosial ini.” kata Babyla.

Perkara ini harus dihentikan dan tidak perlu mencampuri urusan peribadi orang lain. Bagi generasi sekarang, mereka memandang perkara ini adalah remeh dan tidak tahu apa yang bakal terjadi kepada mangsa. Berkemungkinan mangsa akan menghadapi kemurungan dan mampu untuk membuat perkara yang tidak sepatutnya disebabkan angkara buruk yang dibawa-bawa oleh netizen di media sosial.

Jangan lupa ikuti Hyprgame di TwitterFacebook dan Instagram untuk berita menarik!

Tanda:

Anda mungkin juga menyukaià

Tinggalkan komen

Your email address will not be published. Required fields are marked *